فضفضة

لا تقلق ... انها الحقيقة
الحياة لن تعطيكى شئ مجانى .. فقط اقتنص
لا تتخيل .. لا تحلم .. فقط تحرك
اشعور بكثير بداخلى
مرهق حد السماء
الان سوف تسير الحياة للامام ..
.
.
مازالت اتذكر كيف واجهت الكثير من المتاعب فى البداية وكيف كنت اصع نفسى تحت ضغط هائل جدا من اجل الفكرة ....... وبعد مرور الوقت كانت المشكلة هى هل يمكن ان يستمر الشخص هكذا .
.
.
وسبحان الله .. اراد ان يكون فى كل شئ صعب خيرا بعد ذلك
انا الحمد لله بحمد ربنا على كل شئ حصل فى الشغل .. لانه كان فيه خير بس الواحد مكانش حاسس بدا

ما فيش شك ان الشغل حرقة دم بشكل يفوق الخيال .. والاكتر من كدا ان انت مرتبط بوقت .. والوقت بجد بالثوانى والدقايق !! الاهم بقى ان ما فيش اى نعم ترقية ولا فى شئ ممكن يتقال ان غير شئ لكن الحمد لله ربنا ساعات بيبعت شئ غريب فى قلبك يخليك ترتاح .
.
.
انا عن احمد بقى يااااااااااااه دا انا حكايتى حكاية مع نفسى .. مش عارف بجد زى ما يكون فى اشاء كتيرة جوايا لسه مش مستقرة ومش قادر انى اغيرها فيا ..
.
.
انا واثق ان فى حاجاة حلوة مصيرها هتيجى وواثق ان ربنا كبير هيخلينى سعيد يمكن اللى بيخلينى قلق هو ان الوقت ساعات مش بيكون فى صالحك عارف اناى شئ فى الدنيا مش مضمون .. بس اهو الواحد بيسعى لعل وعسى
.
.
انا ما بقتيش ادخل كتير على النت يمكن دا لانى بينى وبين نفسى مش حابب ادخل تانى على النت كتير .. مش عشان هو مكان وحش ولا هو عشان مكان لا سمح الله كدا ولا كدا .. لان لان انا بس حابب اظبط حاجات كتيرة اوى .
.
.
مش من السهل انك توصل لحاجة كويسة وانت مشغول بحاجات كتيرة
.
.
ساعات كتيرة بكون زعلان من نفسى .. وساعات بدور على حاجة حلوة اكون عملتها او بعملها .. بحاول ادور على موقف يكون حلو
اكتشفت ان ساعات الصمت فى حد ذاته حلو .. والصمت مش سهل على فكرة
.
.
ما بقتيش بحب الوم على حد افكاره واراءه .. حتى ولو كانت سبب فى اى شئ مضر بالنسبة ليا انا .. صغير او كبير المهم انك ما تلومش على حد اى شئ
.
.
فى ناس كتيرة مش بتعرف ان دخول حد فى حياتك مش موضوع بسيط ومش كلام .. الموضوع بجد بيحتاج كتير اوى .. لانك انت عزيزى الرجل هيطلب منك كتير اوى مطلوب ان تكون انت ليك كرامتك وعزة .. عشان تعرف تدافع عن كرامة مراتك وعزتها .. زميل لينا فى الشغل عمال يقولنا لازم تتجوزا يا جدعان دا انا كنت مش عايش
واعدنا نقارن طبعا ما بين انك فى البيت والناس اللى فى البيت انت مش محور اساسا يعنى ممكن تنزل الشغل وما تتغداش عادى لكن فى البيت الجديد .. الغدا والفطار والعشا يا معلم كله مظبوط على توقيتاتك انت ..!
.
.
طبعا كالعادة اعد ارغى شوية وبرده مش قولت كل اللى انا عايزه .. لسه فى كلام كتير اوى .
.
.
المدونة بتوحشنى كتير مش هنكر .. بس مش عارف ليه فى حاجة مش مخلينى اجى هنا كتير بس هتظبط ان شاء الله
.
.
يمكن فى يوم من الايام ربنا يريد ان فى شخص يكون معايا .. ويكون بيحبنى اوى ..... كل شئ قدر وكل شئ مكتوب بس بصدق جوايا حاجات كتيرة .. مصيرها تخرج بصدق :)

2 اكـــــــــــــــــتب رايـــــــك:

Bent Men ElZman Da !! يقول...

من البوست بتاعك ده حسيت ان كل حاجه فى حياتنا بجد بتتأرجح ما بين "آه" و "لا" طول الوقت
مابين اننا عايزين ومش عايزين
شايفين ومش شايفين

AhMeD RaDy يقول...

بنت من الزمن دا

ودى المصيبة ...

التارجح اللى زودها شوية معانا

ربنا يسترها

Copyright © 2008 - AhMeD RaDy - is proudly powered by Blogger
Blogger Template