حكاية ونبى مالهاش اى علاقة بالى بيحصل ...؟!

الصورة من قناة الجزيرة (( عجبتنى قولت احطها ))

انا ولا قناة اخبار ولا محلل محنك ولا اى حاجة اساسا انا مواطن عاتى جدا ...

بس عايز يفهم ايه اللى بيحصل دا

ايه بقى اللى حصل فى غزة ....؟؟

كل معلوماتى بتتلخص فى حكاية .. اه والله حكاية ..ما اصل اللى بيحصل دا ولا حتى فى الف ليلة وليلة

بيقولوا انهم عملوا انتخابات فى فلسطين سنة 2005 .. الانتخابات دى لاختيار الحكومة راح الشعب اختار حماس

واحنا عارفيين ان حماس من انصارالمقاومة يعنى الشعب عايز مقاومة .. بس حماس لائت العالم كله .. بيضغط اوى عليها تسيب الحكومة قالت وماله نسيب الحكومة

المهم مصلحة الشعب الغلبان .. وطلع اسماعيل هنية واعلن استقالته

بس بعيد عنك السطلة لعنة .. راحت السلطة بنت الشياطين لعبت فى دماغ الحبايب الحلويين

وقالتلهم ... وتسيبوا الفتحاويين (( حركة فتح بقى ..صحصح معايا امال )) يسيطروا على غزة كدا

لا لا عيب دا انتوا الامامير الحلويين بتوع المقاومة .. وطرد اسرائيل ... راحت الرجالة سخنت

والعيال سخنت .. والستت سخنت ... وطراخ ضربوا فى فتح واحتالوا غزة .. اه ونبى

احتلوا غزة ..وبقيت غزة تحت ايديهم من 15 يوليو 2007

فقالوا بقى ماناخد هدنة مع الخنازير .. وقد كان

اتعمل هدنة مع الخنازير ... طيب وما نعملش ليه ؟؟؟ نعمل اهو حتى الشعب يستريح شوية .. من القرف دا

وعملوا هدنة فعلا .. الهدنة خلصت من كم يوم كدا ... وحماس قالت .. مافيش هدنة تانى .. اديكوا شايفيين .. الخنازير مش بيعترفوا باى حاجة

الا بالنار والحرب .. يبقى الحرب .. فطبعا الخنازير خافت واترعبت .. وقلقت كمان .. راحوا بعتين خنزيرة حلوة صغيرة .. تلف لفة

على الخوانة .. ولا بلاش الخوانة .. حطوا اى كلمة تانية (( وياريت تكون قليلة الادب )) وبعد مالفت هذه الخنزيرة الليفنية

وظبطت مع اللى مايتسمويش ... نزل الخنازير بزبالتهم وقرفهم وعملوا العملة السودة دى ..

انا مش زعلان .. انا بس مقهور

وانا مش مسؤال عن اى حد يفهم غلط ..انا بحكى حكاية قبل النوم

0 اكـــــــــــــــــتب رايـــــــك:

Copyright © 2008 - AhMeD RaDy - is proudly powered by Blogger
Blogger Template