تأتينى ليلا !


بسم الله الرحمن الرحيم

السلام علكيم

كنت اتاهب لذهاب بعيدا عن الحياة .. واخذ معى احلامى واوقاتى الضائعة و واغيب لما يقرب بين 6 و 8 ساعات واكون مع نفسى منفردا فى عالم اجاهد للسيطرة عليه ولا يهاجمنى عدوا غاشما ليهدم قصورى الجميلة

ولكنها أبت الا ان تاتينى !

نعم انها هى .. جائتنى فى خطواتها الهادئة .. وبرقة تفوق ما يستطيع الانسان تخيله لا ينافسها فى رقتها الياسمين او النرجس .. انها منفردة

شامخة فى شموخها شئ جميل .. شئ جعلنى احاول الابتعاد ولكن جمالها اغرانى لتنهار مقاومة النفس عن غض نظرة قلبى لها

تمنيت ان تكون آتى لى وحدى .. تمنيت ان امتلكها .. نعم امتلكها بكل ما امتلك من جزيئات جسدى واحضنها حتى تختفى تفاصيلها بداخل جسدى حتى لا اعرف ان كنت احضن اياها ام احضن جسدى

ويبدو ان الحلم كان صحيحا .. كان واقعيا اكثر مما تخيلت انها تتهادى نحوى ... ايعقل هذا .!!

اتركت ما يقرب من ال 3 مليارات من بنى البشر لتختارنى انا .. لتاتينى انا .. لتجاورنى فى ليلى .. وتؤنس وحدتى ..!!

كان الحلم خياليا بما يفوق ان يصدق ولا يطيق القلب فرحا

حتى وجدتها تسحب عنى غطائى .. وتبتسم و عاتبتنى

قائلة .. اتنام وتتركنى وحيدة .. !

الا يغرنك فِى شئ .. ام انك زاهد فِى !

وما انا سمعتها حتى التفت لابحث هنا ووجدها بجوارى نعم انها هنا .. توقفت الكلمات على شفاتى ولم تتمكن من الخروج .. !

وزادنى هما صمتى .. وزادت دقات قلبى لقربها ..

وما انا ساعدتنى على النهوض ومسحت من عنايى نعاس النوم وغلبت سلطانه .. حتى حن لقلبها حالى .. فما ان لمس اصبعها السبابة شفتاى حتى انسالت الكلمات من فمى .. واخذنا فى عتمة الليل نتجاذب الحديث والافكار ..

وما هى الا دقائق فى عمرى وساعات على الوقت حتى شقت الشمس صمت الظلام وتحدث الضوء مداعبا اياها بان وقت السندريلا حان للمغادرة

وذهبت .. ولكن

لم تترك فى هذا المرة حذاءها السحرى .. لم تترك من خلفها شئ ابحث به عنها فقد تركت ليلة فى عمرى

حلمت بها جميع احلامى .. ودق قلبى مرتعشا عشقا لها .. وانسالت كلمات الحكمة والحماقة .. وعيناى بضوء اللهفة

عزيزتى اللعوب .. اثرتى بداخلى حماقاتى وذنوبى .. وجلعتنى اعشقاك اكثر من ان اكون محبا ..

شكرا للكتابة التى تاتينى ليلا متزينة لى وحدى دون البشر



14 اكـــــــــــــــــتب رايـــــــك:

P A S H A يقول...

الله
:)
نص فريد وجميل وحالم
:)
دمت مبدعاً

AhMeD RaDy يقول...

PASHA

الله يكرمك يارب ويخليك يا رافع معنوياتى انا مبسوك اوى بزيارتك دى

دا انت اللى مبدع بجد يا كبير

مصطفى سيف الدين يقول...

دوما القلم يدفئنا في الليالي الباردة يمسح دموعنا في الليالي المآساوية
انا ايضا يا صديقي لا اجيد الكتابة الا ليلا
اتمنى ان يخفف قلمك عنك عنائك وان يريح الله قلبك و يسعدك دائما
تحياتي لك

AhMeD RaDy يقول...

مصطفى

أيييييييييييييييييييه يا مطصفى انت جيت على الوجع

هنعمل ايه بقى نصيب .. ان تاتى الكتابة ليلا

وانا اتمنى ولو انه مش بيقلل لا دا بيزود اوى

اتمنى يارب ان ربنا يريح قلبى ( الله اكبر دا اذان العصر ربنا يستجيب يارب يارب يارب )

وانا ايضا

miroooo يقول...

جمييييييييييل اوى
تحفة بجد يا ابو حميد
اسلوبك رائع للغاية
حسيت ان فى صورة للحلم امامى
ربنا يحقق كل احلامك
تحياتى

AhMeD RaDy يقول...

miroooo

الله يخليك يارب يا ميرو انتى اللى جميلة

يا ميرو دا بس من ذوقك

ما كانش قصدى على فكرة :S

ودا شئ يسعدنى اوى ان الكلام يقدر يتحول لصورة متحركة فيها خيال انتى ترسميه زى ما تحبى

اللهم امين يارب العالمين

وانا كمان :d

reemaas يقول...

:)

واضح ان حكاية الكتابة اللى بتجينا ليلا دى حالة عامة

بس انا بقى معاندة معايا اجى انام وابقى خلاص ادفيت تيجى فكرة تفضل تزن تزن لحد ماقوم اكتبها فى اى حاجة قبل ما انساها ولو ماعملتش كده ماعرفش انام
هههههههههه

كلماتك اكتر من رائعة يا احمد وخصوصا الجملة دى
عزيزتى اللعوب .. اثرتى بداخلى حماقاتى وذنوبى .. وجلعتنى اعشقاك اكثر من ان اكون محبا ..

AhMeD RaDy يقول...

reemass

انتى كمان ولا ايه !! اهلا بيكى اهلا

هههههههههه ايه الكتابة الرخمة دى :S

الله يكرمك ياريماس يا جميلة دا من كرم اخلاقك بس

يا سيتى واحنا نيجى ايه جنبك ادينا بنتعلم .. بنحاول يعنى

وخلينا نشوفك بقى بالتوفيق

دعاء العطار يقول...

:)

ده اللى حصلى لما خلصت البوست

ايه الروعه والابداع ده .. جميله جداااااا انك تحس انك بتقرا عن حاجه وف الاخر تلاقيها حاجه تانيه بحب انا الاسلوب ده :D

بالنوسبه بقى للكتابه .. فهى كمان معايا كده تلاقينى مش قادره افتح عينى والفكره مش مخليانى اعرف انام

بس عارف اجمل الافكار اللى بتجيلك مش اللى انت بتسعى انها تجيلك :)

ابدعت يااستاذ احمد بجد :)

AhMeD RaDy يقول...

حلوة الابتسامة

كويس اوى

لا ابدا دا بعض من ما عندكم يا فندم هههههههه مش اوى انا بحب المفاجأت الحلوة فقط

هههههههههههههه قمة الرخامة يعنى بصراحة

اجمل حاجة اللى بتيجى كدا من غير اى ترتيب ولا تنظيم

لا ابدا انتى اللى ابدعتى بجد وخصوصا فى توبيكات كلمات

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

ههههه

بجد ضحكتنى يا بوقلب حنين

بوست عسل زيك كده بالظبط

reemaas يقول...

هو انت واخد اجازة؟

AhMeD RaDy يقول...

نبع الغرام

يا سلام

تمام انك ضحكتى .. هههههههههه حلوة اوى بتاعت قلب حنين

الله يكرمك يارب وربنا يخليك على ذوقك دا

AhMeD RaDy يقول...

reemaas

لا ابدا انا مش فى اجازة انا متواجد اهو وبرد على اى رد بيوصلنى

بالنسبة للكتابة للاسف بقيت بخاف اكتب

Copyright © 2008 - AhMeD RaDy - is proudly powered by Blogger
Blogger Template