يا ما


بسم الله نفسى اكتب واتفلسف
وبصراحة كلمتيين من جوا الوحد كدا ... جم منيين انا بستعجب
اقولك يا ما
فاكرة لما قولتيى امتى يا منيل تتحسن شوية كدا واشوفك مروش ومظئطط
قولتلك استنى بس ادخل كلية فيها بنت متنقية
وطلعت خيبة وحياتك ياما

اقولك ياما
قول يا ابن بطنى فى 9 تشهر وغير رخامتك وغلستك
ياما بحب حتة بنت انما ايه جميلة جمال
يا ضنايا .. وقعت لوحدك ولا حد زئك

بصراحة ياما ماقدرتش امسك نفسى
يالهوى على اولد اللى كنت فاكره ولد . طلع خفيف ووحدة بنية شنكلته وقعته

اسمعينى بس مش اقولك عاملة ازاى
اوعى تقولى اميرة الاميرات ولا مزة من المززات .. حاكم انا عارفك ذوق ولا مؤخذة على اد الحال
فاكرة البت اللى كانت بتلعب من زمان معانا هنا فى الشقة
عارفها البت اللى كانت بؤاؤ .. وانا برخمتى اخليها تعيط.. مش كبرت وبقت قمر
وحلوة وزى الفرس
يخرب عقللك يا موكوس بتشرد للبت كدا على المكشوف

بصراحة الهوى غلبنى وماقدرتش امسك نفسى دا انا من مبادئ رجولتى مقولش اسمها ولو بكنوز
لتكون ياولدى متهيئالك .. وهى فيك ما بتفكر

بصرحة اطصدم .. انجرح ويمكن اموت
اه يا خسيس ياخرسيس ياولد خفيف
بس بصراحة ياواد البت مزة .. ودا طبعا عشان انا اعرفها تيجى اخطبها ولا حتى المح
لا ياما مش لما الاول اتحت كدا وادردح واغمز ليها والمح

طيب ياعم المغوار بفارس شبه الحمار ..اوعى تضيع منك بنت الذوات
دى متربية وبنت ناس وزى القمر من زمان .. وانا اقول لا دا ابنى وانا عارفة قلبه حديد بس طيب
وقعتك ياخايب بنت زمان
خلاص يا ما هتزلينى وتشرديلى وخليتى شكلى نص كم كدا قوم

ربنايابنى يرزقك ببنت الحلال
ابنى ورخم وغلس وفى بعض الاحيان .. اقوله ياموكوس بس بصراحة ابن حلال

9 اكـــــــــــــــــتب رايـــــــك:

خليها مفاجئه يقول...

ايه يا احمد انت كاتب الكلام دا تغلوش على الموضوع اللى فات

عموما يا سيدى ربنا يكرمك اخر كرم فى الدنيا ويهيألك اللى فيه الخير

وبعدين دى ولا محتاجه ولا سؤال ولا جواب توكل على الله

ثانيا يا احمد
مره زمان مريت بحاله شبه اللى انت فيها دلوقتى وعيطت ماهو العياط مش عيب لما تكون مديئ اوى وهتفوك عن نفسك بالعياط
وفى وسط ما انا فى احزانى كان عندنا تابلوه اول مره اخد بالى منه وانه موجود قريت عليه
عجبت لمن يصاب بالهم ولم يقل ( لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين )
صدقنى يا احمد ربنا هدانى انى اقرا التابلوه دا وفعلا هديت وسبحان الله والله ما عدى اليوم الا وربنا رضانى وانشغلت بحاجات تانيه
والله يا احمد ربنا ما هيسيبك بس انت قول يارب وخليها تطلع كدا من قلبك وشوف هيحصل ايه
بس ياريت بعد ما يتغير الحال تقولنا بردوا
ونشوف موضوعات الذيذه والمتفائله

واوعى تنسى يا احمد ان دا اختبار من ربنا وانت اده واكتر من كدا كمان
على قدر اولى العزم تأتى العزائم ولا مش كدا بردوا يا بطل

ربنا معاك ويوفقك ويعديك من اللى انت فيه على خير يارب
ويفرج همك ويفك كربك ويقويك على فعل الخير

ونصيحه اخيره يا احمد لما تبقا مديئى من حاجه متحاولش تفكر فيها كتير
ولو كان اللى انت فيه دا بسبب شخص ارمى الشخص دا ورا ظهرك مافيش اى حد يستاهل انك توصل للانت فيه دا وحتى لو انت بتتوجع قدامه ولا هيحس بدا وزمانه عايش حياته ودا كله ليه عشان من الاخر ماعندهوش قلب
عموما انا طولت عليك بس دا لانى اديئت من اللى انت فيه دا جدا جدا خالص اخر حاجه

قول يارب وكلنا هنقول معاك يارب

ومستنين منك المواضيع الجديده الجميله

خليها مفاجئه يقول...

اول تعليق كان ليا فين الجايزه

غروب يقول...

احمد ؟

في ايه مالك

انا لسه شايفه البوستس دلوقتى ده واللى فات

هانتظر انك تطمننا عليك

في شئ غريييييييييب

2otety يقول...

awalan elhewar bta3ak enta we mamtak gamed gedan we belmonasba salmly 3aleha we 2olha kolsna we heya tayeba
sanyan belnesba lelmawdo3 eltany fa ana shayfa en kolwahed fena lazem ba3d kolftra keda y3od m3a nafso we yehawel yakayem el fatra ely fatet elsah yedelo daf3a le2odam we elglat yesalaho we mesh yo2a3 fe tany we ana 3arfsk kowayes awyyyyyy ya ahmed hat3ady elfatra de we bsor3a enta ensan kawy we rabena byhebak we mesh haysebak ta3ban keda kter , we ba3den yasedy da enta 3andak hetet 2om rabena yekalehalak da3wten helwen menha we rabena hayfok el7'an2a de sada2ny

AhMeD RaDy يقول...

لا مش بغلوش ولا حاجة

يارب يارب

انا قريت كل كلامك ومعرفتش اقول غير بنا يباركلك بامانة

AhMeD RaDy يقول...

ههههههههههههههههه ما فيش روحى بقى

AhMeD RaDy يقول...

سارة

حالة كدا ومشيت

عشان ما بتجيش

انا ميت فل وعشرة

تقريبا اه

AhMeD RaDy يقول...

الله يخليكى يا قطتى ولو ان انا مش عندى قطة حاليا

طيب اقولها قطتى بتسلم عليكى عشان تقول الواد اتهبل

الله يخليكى على الكام الجامد دا .. بس نتى تعرفينى منيين ؟؟؟

اتقابلنا قبل كدا ..

وايه النق اللى فى الاخر دا ؟؟ ها حتى الام بصلنا فيها يا باى

مين انتى بقى ؟؟؟

2otety يقول...

ahmed da ana naglaa bas gayart el nike name we bardo salemly 3ala mamtak we 2olha naglaa bt2olek kolsna we enty tayeba

Copyright © 2008 - AhMeD RaDy - is proudly powered by Blogger
Blogger Template